Erhverv

Just Eat svarer igen: Kaster flere millioner i dansk takeaway

Just Eats største konkurrent vil erobre det danske takeaway-marked. Det kan den glemme alt om, lyder det.

Artiklens øverste billede
Carsten Boldt, adm. direktør i Just Eat Danmark, vil øge forspringet til konkurrenterne i det nye år.

Kampen om de danske takeaway-kunder har aldrig været større, og nu gør Just Eat endnu et forsøg på at trække fra konkurrenterne.

Omsætningen i Just Eats danske forretning sætter igen i år rekord, og efter nytår lancerer virksomheden nye apps og skruer op for markedsføringen.

Ifølge adm. direktør Carsten Boldt skal de nye tiltag være med til at holde rivalen Hungry stangen. Hungry vokser både herhjemme og i udlandet og meldte for nyligt ud, at den sigter mod at overhale Just Eat, der sidder på størstedelen af det danske marked.

»Men de vokser ikke på vores bekostning. Vi er 10-12 gange større end Hungry.dk, og styrkeforholdet er stabilt. Men det er dygtige folk, så vi holder selvfølgelig øje med dem,« siger Carsten Boldt.

Takeaway-markedet i Danmark er vokset med 3,6 pct. det seneste halvandet år, viser tal fra Euromonitor. I samme periode er de 2.000 restauranter, som er en del af Just Eat, vokset knap tre gange så meget, ifølge Carsten Boldt.

En stor del af forklaringen på Just Eats succes er satsningen på ny teknologi, mener han.

»Vi har puttet penge i Just-Eat.dk og gjort den brugervenlig på tværs af platforme. F.eks. kan man nu gemme sit kreditkort i systemet, og man kan se, hvilke restauranter der hurtigst kan levere mad inden for den næste halve time. Allerede nu ser vi, at andelen af brugere, der besøger vores hjemmeside, og som ender med at bestille mad, stiger,« siger Carsten Boldt.

Fra Just Eats hovedsæde i London bliver der udviklet nye apps, som frigives i Danmark i det nye år. I mellemtiden arbejder Carsten Boldt på at øge antallet af restauranter, der samarbejder med Just Eat, særligt på gourmetdelen og inden for sushi og thaimad.

Just Eat har netop lanceret levering af mad for udvalgte restauranter i Odense, som man allerede gør det i København og Aarhus. Næste skridt kan meget vel blive Aalborg, siger direktøren.

I regnskabsåret 2014 løftede Just Eats danske forretning sin bruttofortjeneste til 80 mio. kr. og overskuddet til 36 mio. kr. Da Just Eat er noteret på børsen i London, kan Carsten Boldt ikke afsløre detaljer fra 2015-regnskabet, men siger, at fremgangen er fortsat.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.