205.000 telefonkunder må finde en ny måde at tale på
Fra slutningen af marts er det ikke længere muligt at købe taletidskort hos teleselskabet Telenor, der ikke har kunnet tjene penge på den service.
Trækket skal desuden ses i lyset af Telenors nye strategi, som blandt andet går på at skabe en mere enkel forretning, hvor man bedre kan målrette tilbud til den enkelte kunde.
- Hele grundlaget for vores forretning er at kunne etablere et godt forhold til vores kunder, og det kan vi kun, hvis vi kender dem. Brugerne af taletidskortene er anonyme, og vi har derfor ikke mulighed for at komme i dialog med kunderne og tilbyde dem hverken rådgivning eller nye digitale tjenester, siger Jesper Hansen, der er administrerende direktør for Telenors danske forretning, i en pressemeddelelse.
- Dertil kommer, at konkurrencen på taletidskort er så hård, at vi ikke længere tjener penge på den del af forretningen. Derfor har vi besluttet at stoppe med at sælge taletidskort, siger Jesper Hansen.
Telenor har omkring 205.000 taletidskunder, der nu må se sig om efter et nyt selskab eller skifte til et fast abonnement. Ifølge teleselskabet er det især turister, der køber taletidskort, når de er på ferie i Danmark.
Ritzau Finans