Erhverv

Endomondo-millionær scorede Ronaldo: Nu snupper han ny sportsstjerne

Danskejede Hugo Games har sikret sig rettighederne til mobilspil med NFL-stjernen Cam Newton.

Artiklens øverste billede
Henrik Kølle er adm. direktør i Hugo Games. Han er bedst kendt som en af sælgerne af motionsappen Endomondo, som Under Armour købte for 575 mio. kr.

Den danskejede spilvirksomhed Hugo Games, der er noteret på børsen i Oslo, skal lave mobilspil med endnu en amerikansk superstjerne.

Få uger efter at Hugo Games indgik et samarbejde med skateboardkometen Nyjah Huston, har virksomheden landet en aftale med den amerikanske NFL-stjerne Cam Newton, der er quarterback for Carolina Panthers.

Det fortæller adm. direktør Henrik Kølle, der er bedst kendt som en af sælgerne af motionsappen Endomondo.

Med aftalen får Hugo Games rettighederne til at lancere et mobilspil med Cam Newton. Planen er, at spillet skal udgives inden for et år.

»Vi har efterhånden opbygget en meget stærk profil inden for sportsspil i USA, som er et mega interessant marked. Det er den hellige gral inden for mobilspil,« siger Henrik Kølle.

Cam Newton er en af USA's hurtigst voksende sportsstjerner og har allerede sponsoraftaler med bl.a. Under Armour og Gatorade.

Hugo Games laver spil til app store, dvs. spil, som kan spilles på en iPhone eller iPad. Virksomheden har hovedkontor på Frederiksberg og beskæftiger 30 spiludviklere.

I juni i fjor lod selskabet sig børsnotere i Oslo og offentliggjorde samtidig en eksklusiv aftale med fodboldikonet Cristiano Ronaldo.

Aftalen betød, at Hugo Games lancerede et mobilspil med Cristiano Ronaldo og den berømte skærmtrold Hugo, der huserede på dansk tv i 1990’erne.

Spillet, der gik ud på at styre Ronaldo og Hugo forbi forskellige farer, mens de stod på skateboard, blev kaldt »et scoop« af Henrik Kølle, men skuffede fælt.

Derfor arbejder Hugo Games nu på et nyt mobilspil med Cristiano Ronaldo.

»Vores erfaring er, at spil med store stjerner er nødt til at foregå i et miljø, der minder meget om deres eget. Ellers rammer man ikke deres fanbase, som i Cristiano Ronaldos tilfælde er enorm,« siger Henrik Kølle og henviser til Real Madrid-stjernens over 200 mio. følgere på de sociale medier.

Det nye mobilspil med Cristiano Ronaldo udkommer inden sommerferien. Sammen med Nyjah Huston og Cam Newton skal han medvirke til at løfte Hugo Games til nye højder, siger Henrik Kølle.

Han vil endnu ikke sætte tal på, hvad de nye aftaler kommer til at betyde for selskabet økonomisk.

»Men vi melder tal ud, når vi kan se, hvad de kan være med til at løfte,« siger direktøren.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.