Fitness.dk-stifter åbner ny fitnesskæde
Rasmus Ingerslev, der er blevet mangemillionær på at sælge to fitnesskæder, er på banen igen.
Den danske iværksætter Rasmus Ingerslev, der i sin tid var med til at stifte og senere sælge Fitness.dk, åbner nu en ny fitnesskæde i Danmark.
Den nye fitnesskæde kommer til at hedde Repeat og åbner sine første to centre i København og Odense til september. Målet er at tiltrække især unge fitnessudøvere.
»Vi har tænkt på alle detaljer i indretning, udstyr og hvordan vi skaber den mest smidige brugeroplevelse. Det bliver et miljø, hvor de unge millennials, og dem, der er young at heart, vil føle sig hjemme og have lyst til at træne,« siger Rasmus Ingerslev i en pressemeddelelse.
Den nye Repeat-kæde bliver bl.a. kendetegnet ved høj musik, dæmpet lys og et råt design. Prisen for at træne bliver 39 kr. om ugen. Man kan også vælge at betale pr. gang. Det koster det samme som en uges træning.
Ifølge Rasmus Ingerslev er konceptet udelukkende bygget op omkring, hvad målgruppen vil have - og den har fået »alt, hvad den kan trække.«
»Hvis ingen drejer rundt på hælen og synes, at det, vi laver, er helt ad helvede til, så har vi ganske enkelt ikke trukket den langt nok,« siger Rasmus Ingerslev, der satser på 10-15 centre rundt om i Danmark - og er på udkig efter lejemål i de største danske byer.
Rasmus Ingerslev blev hovedrig på at sælge Fitness.dk til Parken Sport & Entertainment i 2006. Få år senere gentog han bedriften, da han solgte sin anden fitnesskæde Fresh Fitness til Fitness World.
Sammen med partnerne Hans-Henrik Moe Sørensen, Peter Rehhoff og Peter Modin, som alle var med til at opbygge Fresh Fitness, gør han nu endnu et forsøg på at skabe en succesrig fitnesskæde.
Dermed tager han også kampen op med Fitness.dk og mest af alt Fitness World, der med 155 centre er landets suverænt største aktør på fitnessmarkedet. Åbningen af Repeat-kæden sker samtidig med, at Fitness World er på vej med en ny lavpriskæde, Urban Gym.