Sådan gør Sport24 sportsudstyr til en god forretning, når andre giver op
Detailhandelsspecialist er sikker på, at Sport24 kan vende de otte butikker til en lukrativ forretning
Detailhandelsspecialisten Bruno Christensen er overbevist om, at de nye ejere af Stadiums otte butikker i hovedstadsområdet kan gøre det bedre end svenskerne.
»Sportsbranchen har de senere år været inde i en meget hård konkurrence og derfor trækker svenske Stadium følehornene til sig. De har ikke rigtig kunne få volumen nok og dermed heller ikke rentabilitet. Sport24 har et rigtig godt grundlag at arbejde videre på, og jeg er ikke i tvivl om at de går ind og laver de butikker om til en lukrativ forretning,« siger direktør Bruno Christensen fra Retail Innovation Scandinavia.
»Der er i høj grad mærkevarerne, der trækker kunderne til, og det er, hvad folk vil have. De butikker, der har egne mærker kan man sælge sideløbende med, men mærkevarerne er afgørende for den profil som kæden kan få,« siger Bruno Christensen.
De sponserer mange sportsklubber. Er det også vejen frem?
»Inden for sportsbranchen er det ret afgørende, at man er inde sammen med de lokale klubber. Det giver en ekstra salgskanel. Den enkelte forbruger i gadebilledet er ikke tilstrækkelig. Man skal ind over klubberne og få deres goodwill, hvis man skal opnå et større salg,« lyder det fra specialisten i detailhandel.