• For abonnenter
Erhverv

Reklamebranchen bliver bedre til at tjene penge

Reklame- og marketingbureauerne bliver bedre til at tjene penge. Bruttofortjenesten ligger nogenlunde fladt, men samlet set stiger bundlinjen og færre går i rødt, viser analyse af 50 store bureauer.

Artiklens øverste billede
Billledet på en god gammeldags sælger. Don Draper (Jon Hamm) er hovedkarakteren i HBO-serien Mad Men, der i 50'ernes og 60'ernes New York taler sig gennem pitch efter pitch.

Den danske reklamebranche er blevet bedre til at tjene penge.

Mens bruttofortjenesten lå relativt fladt, steg branchens samlede nettoresultat i 2015 fra 142 mio. kr. til 227 mio. kr., viser en analyse af 50 af de største reklame- og marketingbureauer, som Dansk Aktie Analyse har lavet for Finans.

»Der kommer ikke

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.