Erhverv

Søstrene Grene: Det har udviklet sig til lidt af en Kähler-gate

De mest populære varer blev revet væk på få timer, da Søstrene Grene søsatte sin nye boligkollektion.

Artiklens øverste billede
Søstrene Grenes adm. direktør, Mikkel Grene.

Få ting kan jage danskerne tidligt ud af sengen som gode priser på hylder og andet nips til boligen.

Det viste sig endnu en gang, da Søstrene Grene torsdag blændede op for en ny efterårskollektion i butikkerne.

Længe før åbningstidspunktet snoede køen sigt langt ned ad Strøget i Aarhus, og efter kort tid måtte Søstrene Grene landet over melde udsolgt på nogle af de mest eftertragtede varer - heriblandt en væghylde.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Direktør i Søstrene Grene, Mikkel Vaupell Grene, sammenligner situationen med Kählers eftertragtede, guldstribede vase, der i 2014 forårsagede en regulær shitstorm blandt Imercos kunder, da den blev udsolgt på rekordtid.

På Søstrene Grenes Facebook-side har vrede kunder nemlig også sat sig til tasterne og klaget over, at man ikke har sørget for en større lagerbeholdning.

»Det har udviklet sig til lidt af en Kähler-gate med vores hylder. Det har været helt vildt, som de er blevet modtaget. Vi slog alle rekorder den første omsætningsdag. Det var umuligt at tilgodese efterspørgslen,« siger Mikkel Vaupell Grene.

Han fortæller bl.a., at den Søstrene Grene-forretning, der havde mest travlt på dagen, solgte for 125.000 kr. inden for den første time.

Overrasker det jer virkelig? Det samme skete jo med sidste kollektion.

»Ja, vi synes egentlig, vi havde købt godt ind. Vi troede, vi havde fundet niveauet for kampagnerne, for sidste år matchede vi bare septemberkampagnen fra året før. Men det ser ud til, at vi går 20-30 pct. frem i forhold til sidste år, hvor vi ellers slog rekord,« siger Mikkel Vaupell Grene.

Hvad bunder hypen i?

»Når vi går målrettet ind og iscenesætter produkterne, får de en ekstra dimension. Når man ser varerne i æstetisk sammenhæng, vil man gerne have alt på billedet - hele stilen, vi har skabt - hjem til sig selv. Vi har oprustet kraftigt på design, så mange af vores ting nu er egenproducerede i en særlig stil, man ikke kan finde andre steder,« siger Mikkel Vaupell Grene.

Søstrene Grene har i løbet af de seneste tre år formået at flytte sit brand fra at være en forretning med mange overraskende dimser til et mere stilsikkert image, og det har givet pote hos kunderne. Grene-imperiet omsætter for over 1 mia. kr. årligt.

»Hvor vi tidligere har haft ry for at have små, skøre og sjove ting og gadgets, har vi valgt at dyrke et meget feminint og æstetisk univers. Den gode stil er blevet vores brand,« siger Mikkel Vaupell Grene.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.