• For abonnenter
Erhverv

Valget er supermarkedernes nye salgstrick

Supermarkederne vil i stadig højere grad vise forbrugerne, at de har en holdning og tager stilling. Det gør de ved at foretage valg for forbrugeren. Seneste markante eksemplet er da supermarkederne i flæng, vendte tomlen nedad til buræg.

Artiklens øverste billede
Foto: Niels Hougaard

Choice editing er blevet detailhandlens påfuglefjer, der skal lokke forbrugerne ind af skydedørerne.

Detailkæderne vil vise forbrugerne, at de har holdninger og foretager valg.

Det mærker bæredygtigheds- og handelsorganisationen særligt, eksempelvis da Irma i 2015 valgte kun at føre bananer med Fairtrademærket tatoveret

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.