Fortsæt til indhold

Danmark har oplevet stor stigning i antallet af udlændinge på forskerskatteordningen

Antallet af udenlandske forskere og centrale medarbejdere i Danmark er steget med over 160 pct. siden 2001. Godt, for de er en god forretning, lyder det fra ekspert.

Antallet af udenlandske forskere og nøglemedarbejdere er på 15 år steget med 165 pct., viser nye tal fra Skatteministeriet. Foto: Daniel Hjorth
Erhverv

På 15 år er antallet af udlændinge, der kommer til Danmark for at forske eller indtage centrale positioner i virksomhederne via forskerskatteordningen, steget med ca. 165 pct.

Det viser nye tal fra Skatteministeriets hjemmeside. I 2015 var der 5.794 personer, der brugte ordningen, og det er forskningspolitisk chef i Dansk Erhverv, Mette Fjord Sørensen…

Artiklens emner
Udenlandsk arbejdskraft
Dansk Erhverv