Serier

Frustration over KMD: Borgmester må vente et minut hver gang han åbner sin kalender

I Høje Taastrup Kommune kører KMD's systemer så dårligt, at det er til løbende overvejelse, om it-giganten skal fyres, lyder det fra borgmester.

Kunder i krig med KMD
Borgmester i Høje Taastrup, Michael Ziegler, klager over KMD's it-drift, som ifølge ham er "særdeles ringe." Arkivfoto: Jesper Mortensen

Egentlig burde det jo bare være et klik med musen at skifte fra indbakken til kalenderen i mailsystemet. Men i Høje Taastrup Kommune er det ét af eksemplerne på de problemer, produkter fra it-giganten KMD skaber. Sådan ser borgmester Michael Ziegler (K) på det. Det tager nemlig rundt regnet et minut, fra han har klikket, til skærmbillledet skifter, så han kan gennemse sin kalender i mailsystemet Outlook. Og det er endda på en god dag, siger han.

»Og så er der så deciderede nedbrud, hvor systemerne slet ikke kan tilgås. Jeg bliver selv dybt frustreret over det, men nu skal man jo ikke have ondt af borgmesteren. Det er flere hundrede medarbejdere, der til daglig har de problemer, for det er tilsyneladende en permanent situation. Så vi er særdeles, særdeles utilfredse med KMD,« siger Michael Ziegler og langer dermed hårdt ud efter samarbejdspartneren KMD, der har kontrakt på kommunens it-drift, herunder mailsystemet og et elektronisk dokumenthåndteringssystem...

Læs også