• Opdateret 03/03/2017 kl. 17:18
Erhverv

Legoklodsen er kun lidt mindre "nice" end Rolex

Lego er sprunget fire pladser op på listen over brands med verdens bedste omdømme.

Lego er en af de bedst ledede varemærkekoncerner i verden. Derfor er klodsen sprunget fire pladser op på en andenplads på listen over de mest anerkendte mærkevarer eller brands i verden.

Det viser den seneste opgørelse fra Reputation Institiute.

Øverst på listen er det eksklusive urmærke Rolex.

»Den årlige Global RepTrak 100 fokuserer på de selskaber, som i sandhed forstår, hvad de står for og hvordan de kan styrke det følelsesmæssige bånd til deres interessenter på tværs af de markeder, de er på,« forklarer Reputation Institute.

Top 10 Samlet score
Rolex 80,38
Lego 79,46
Disney 79,19
Canon 78,28
Google 78,22
Bosch 78,13
Sony 77,74
Intel 77,74
Rolls-Royce 77,66
Adidas 77,27

Kilde: Reputation Institute

Analytikerne fra Reputation Institute skriver, at Lego især vinder frem på listen på grund af den generelle ledelse af selskabet, mens Rolex især henter sine point på selve produktet og service.

Det kunne godt være takket være ham her - tennislegenden Roger Federer - at Rolex er så stærkt et mærke. Her flasher han sit armbåndsur efter at have vundet Australian Open Foto: AP/Cal Sport Media

Lego blev i februar i en anden måling tildelt en førsteplads som verdens stærkeste brand af Brand Finance.

Her måles også på en række forskellige parametre - bl.a. ledelsen i virksomheden og hvor mange der kender brandet.

»Legos appel spænder over generationer; lige som den kreative frihed det giver børn, appellerer brandet til voksnes nostalgi. Det undviger generelt kønsopdelt marketing og ved at appellere ligeligt til drenge og piger maksimerer det størrelsen på dets geografiske mål,« skrev analytikerne fra Brand Finance.

Top 10 Samlet score
Lego 92,7
Google 92,1
Nike 92,1
Ferrari 91,9
Visa 91,5
Disney 91,3
CNBC 91,3
PWC 90,9
Johnson&Johnson 90,1
McKinsey 89,8

Kilde: Brand Finans

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.