• For abonnenter
Erhverv

Legos klodser gennembryder den kinesiske mur

Lego vokser med 25 pct. i Kina i øjeblikket og vinder stille og roligt markedsandele. Ninjago-filmen kan give legetøjskoncernen ny medvind.

Artiklens øverste billede
Legos omsætning i Kina voksede med 25 pct. i 2016. I 2017 kan salget få medvind, hvis Lego Ninjago-filmen får adgang til de kinesiske biografer. Foto: Lego

Klods for klods er Lego stille og roligt ved at bygge et marked op i Kina, som efter alt at dømme i øjeblikket ligger på omkring et par mia. kr.

2017 kan blive et vigtigt år for Lego. Dels fordi Batman-filmen som en af de relativt få i den grad amerikansk inspirerede film har fået adgang til de kinesiske biografer, dels fordi

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.