Erhverv

Ugen på tværs: Synsbedrag og synsforladelse

Uge 12: Erhvervslivet strålede i ugens løb fra sin mest charmerende side med hvidvask, kursmanipulation og almindelig ualmindelig bagtaleri. Heldigvis kan Trump fortsat bidrage med underholdningen - og så er den hellige grav velforvaret. Altså bogstaveligt talt.

En bøde lige mellem øjnene

Brillekæden Profil Optik har fået en bøde for vildledende markedsføring. I en kampagne skrev Profil Optik, at der skulle være »50 pct. på masser af stel«. Men betingelserne for at opnå rabatten var efter Forbrugerombudsmandens opfattelse ikke klart nok markeret i kampagnen – de var skrevet lodret langs kanten af plakater og brochurer, men med markant mindre typer, og det gjorde, at forbrugerne dårligt kunne få øje på dem. I hvert fald ikke før de havde købt de nye briller med de utroligt dyre glas...

BRANCHENYT
Læs også