• For abonnenter
Erhverv

Mesterskabet er en triumf for klubben, men hvad vinder trøjesponsoren på det?

Det koster to- og trecifrede millionbeløb at få sit navn på maven af mesterklubberne. Men fodboldfans udgør også et særligt segment, lyder det fra Opel og Carlsberg.

Artiklens øverste billede
Hovedsponsorerne betaler tocifrede millionbeløb hvert år for at få deres logo på maven af verdens bedste fodboldspillere. Fotocollage: Anders Vester Thykier

Da fodboldklubben Feyenoord for få dage siden vandt det hollandske mesterskab for første gang i 18 år, fik det 200.000 begejstrede fans til at stimle sammen i Rotterdams bykerne.

Mange af fansene var iført holdets spillertrøje og deltog i jubelfesten med vidt forskellige navne som Kuyt, Tapia, Nieuwkoop og Jørgensen skrevet

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.