Erhverv

Privat millionprojekt vil bekæmpe sortsyn, fake news og ulighed

Konsulentkoncernen Deloitte hælder et tocifret millionbeløb i et projekt, som skal engagere almindelige danskere, virksomheder og interesseorganisationer i Danmarks fremtid. Tænketanken Kraka skal levere analyser og data i et projekt, der især er et opgør med falske nyheder og afstanden til eliten.

I et fælles initiativ vil konsulentkoncernen Deloitte med Anders Dons (tv) i spidsen skyde millioner i et projekt med tænketanken Kraka - her repræsenteret ved direktør Peter Mogensen. Ideen er at få danskerne med i diskussionen om landets fremtidige vækst, globalisering og digitalisering. Foto: Kenneth Lysbjerg Koustrup

Danmark har masser af muligheder for en gylden fremtid, og alligevel ender debatten i sortsyn, politisk fnidder og en eliten mod dem, der er hægtet af.

Nu har Deloitte mistet tålmodigheden og besluttet at kaste et tocifret millionbeløb i et projekt, der meget gerne skal ende med et solidt bud på Danmarks fremtid – men et bud, der kommer fra danskerne selv...

BRANCHENYT
Læs også