Erhverv

Dansk regntøjsfirma vokser globalt og henter ny topchef

Ejerkredsen i modeselskabet Rains hyrer en ny adm. direktør for at føre store, globale ambitioner ud i livet. Valget er faldet på Jan Stig Andersen, der kommer med tidligere topposter fra både mode, sko og smykker.

Artiklens øverste billede
Daniel Brix Hesselager (th). og modeselskabet Rains har salg til forhandlere i 21 lande. Arkivfoto: Mik Eskestad.

Et fremadstormende dansk modeselskab skifter ud i ledelsen for at sætte det globale tempo endnu højere op.

Rains med hovedsæde i Aarhus har siden 2012 markeret sig gennem internationalt salg af regntøj, tasker og andre produkter gennem modebutikker. Siden da har selskabet været ledet af adm. direktør Daniel Brix Hasselager, der ejer selskabet sammen med to andre stiftere.

Men de har netop ansat den 51-årige Jan Stig Andersen som ny chef for Rains fra den 1. august. Han kommer til Rains efter indtil efteråret 2016 at have været adm. direktør i smykkeselskabet Trollbeads. Tidligere har han også haft chefposter i skoselskabet MBT Group i Schweiz, den danske modekoncern BTX Group og Ecco.

»Vores ambition er at gøre Rains til et globalt livsstilsmærke. Og tiden er nu kommet til, at vi får andre kompetencer ind i selskabet for at bringe os videre. Jan Stig Andersen kommer med internationale erfaringer, og er derfor den rette for os,« siger Daniel Brix Hesselager om ansættelsen.

Han etablerede Rains for fem år siden sammen med Philip Lotko og Kenneth Davids, der ud over ejerposterne også er med i ledelsen. Sammen med Jan Stig Andersen fortsætter Kenneth Davids som økonomi- og logistikchef i den daglige drift. Philip Lotko og Daniel Brix Hesselager skal i stedet nu fokusere på udvikling af virksomheden.

Jan Stig Andersen træder ind i Rains som ny adm. direktør. Arkivfoto.

I det seneste regnskab rundede bruttofortjenesten hos Rains de 34 mio. kr., mens overskuddet var lige under 20 mio. kr. Rains har 4.000 forhandlere i 21 lande og egne datterselskaber i bl.a. USA og Kina.

Daniel Brix Hesselager afviser, at ejerkredsen med ansættelsen af den nye adm. direktør og andre tiltag ønsker at optimere virksomheden for at sælge den.

»Det ligger ikke i vores aktuelle planer og tanker. Men vi ønsker at styrke os. Det kræver både selvindsigt, handlekraft og timing at nå målet om at udvikle selskabet til at blive et globalt mærke. Derfor er vi klar til at sadle om med en ny adm. direktør,« mener Daniel Brix Hesselager.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.