Erhverv
0

Topchefen for genrejste Pihl & Søn træder varsomt i nyt byggeboom

Fire år efter Pihl & Søn krakkede, arbejder den tidligere topchef med at genskabe virksomheden. Timingen er perfekt ifølge entreprenørvirksomheden, som dog er opmærksom på ikke at lade sig rive med og i stedet huske på at sige nej til opgaver.

Pihl & Søn har et stærkt brand, mener Halldór P. Ragnarsson, som ser det som en fordel bl.a. i forhold til at tiltrække medarbejdere. Andre som 3F vil mene, at ryet er mere blakket pga. fortidens faglige sager om udenlandsk arbejdskraft. Foto: Stine Bidstrup

Selvom Halldór P. Ragnarsson kun lige har taget hul på at genskabe Pihl & Søn, er det måske vigtigste ord for Pihl-topchefen »nej.« Da det gamle Pihl & Søn gik konkurs i august 2013, efterlod virksomheden sig en fortid med bl.a. en række tabsgivende projekter, som virksomheden nok ville have stået bedre ved at have sagt nej til...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også