Fortsæt til indhold

Forskerskat udløber: Formand vil beholde FLS-boss

En højere løncheck til topchefen i FLSmidth kan være i vente, da han snart ikke længere kan være på den såkaldte forskerskatteordning. FLS' bestyrelsesformand, Vagn Sørensen, siger, at bestyrelsen vil bestræbe sig på at have ham ansat fremadrettet.

FLSmidths bestyrelsesformand, Vagn Sørensen, vil hverken sige ja eller nej til, om bestyrelsen vil udbetale mere i løn til Thomas Schulz, når han ikke længere har en fordelagtig skatteprocent. Formanden slår dog fast, at han gerne ser, at topchefen fortsætter. Arkivfoto: Lars Krabbe
Erhverv

Et væsentligt højere skattetræk vil snart skære en luns af FLSmidth-topchefen Thomas Schulz’ udbetalte løn. Til foråret har han været ansat i FLSmidth & Co. A/S i fem år og ryger dermed ud af den såkaldte forskerskatteordning med en samlet trækprocent på knap 32 pct.

Det er ikke utænkeligt, at udsigten til topskat kunne få Thomas Schulz til at kræve…

Artiklens emner
Ingeniørbranchen
Mineindustrien