Erhverv

Butikskrigen flytter på nettet

Dagligvarekoncerner som Dansk Supermarked og Coop kæmper begge for at stå stærkere digitalt og vinde flere andele i kampen om danskernes forbrug.

Mens de store dagligvarekæder fortsat kæmper hårdt om kunderne i de fysiske butikker, arbejder der også med mere onlinehandel og digitale løsninger. Arkivfoto: Niels Hougaard. Foto: Niels Haougaard

Onlinesalg og digitalisering er blevet en ny kampplads i dagligvarehandlen. Efter at have holdt sig ude af nethandel med fødevarer er Dansk Supermarked Group på vej med en større satsning. Samtidig står konkurrenterne også på spring med endnu flere digitale tiltag.

Dansk Supermarked vil sidst på efteråret i år rulle et koncept ud under navnet "Bilka to Go". Det er de seneste måneder testet internt i koncernen. Målet er, at kunderne kan bestille deres dagligvarer online og få timer efter hente dem i et Bilka-varehus, hvor de er pakket. Modellen kendes internationalt som "click & collect" og bruges flittigt i også andre dele af detailhandlen...

BRANCHENYT
Læs også