Finans

Ny afdeling i Sydbank: Samler 154 ansatte til at servicere rige kunder

Den tredjestørste danske bank vil have flere velhaverkunder og opretter ny Wealth Management-afdeling.

Artiklens øverste billede
Karen Frøsig, adm. direktør i Sydbank, vil gerne have flere velhaverkunder i banken. Foto: Arkiv

Bankerne tjener flest penge på de velhavende kunder, og mange banker har derfor længe forsøgt at gøre sig lækre over for netop denne kundegruppe.

Nu hopper Sydbank med på vognen og opretter en ny velhaver-afdeling.

Bankens topchef glæder sig til at styrke Sydbanks profil over for velhaversegmentet.

Vi tager skeen i den anden hånd og ønsker vækst inden for hele investeringsområdet under ét.

Karen Frøsig, adm. direktør i Sydbank

»Vi tager skeen i den anden hånd og ønsker vækst inden for hele investeringsområdet under ét, når det gælder udvikling af investeringsprodukter, handel med værdipapirer og salg af investeringsprodukter,« siger Karen Frøsig, adm. direktør i Sydbank.

Sydbank samler 154 personer i den nye Wealth Management-afdeling, der kommer til at sidde i hovedsædet i Aabenraa.

Den nye afdeling er i praksis en fusion mellem fire i dag selvstændige områder inden for investering, markets, kapitalforvaltning og private banking.

Den nye leder af Wealth Management-afdelingen hedder Jacques Skovgaard, og han har i forvejen erfaring med at servicere rige danskere, fordi han har været chef for en lignende afdeling i Alm. Brand Bank, som Sydbank har købt.

Jeg vil have fokus på vores kunder.

Jacques Skovgaard, chef for Sydbanks Wealth Management-afdeling

»Jeg vil have fokus på vores kunder – det vil sige vores kundeservice, kundeprodukter og generel kundetilgang på Wealth Management-området. I samarbejde med de fire områder i Sydbank, som Wealth Management-enheden kommer til at samle, vil vi skabe en stærkere fælles profil – til gavn for både vores kunder og for Sydbank,« siger Jacques Skovgaard, chef for Sydbanks Wealth Management-afdeling.

Ifølge en bankekspert får tiltaget næppe den store praktiske betydning for kunderne.

»Det er de samme funktioner, som bare samles under en intern og ny hat. Men jeg forventer da, at formuerådgiverne stadig er til at få fat i lokalt,« siger Lars Krull, seniorrådgiver på Aalborg Universitet.

Sydbank foretager i forbindelse med oprettelsen af velhaver-afdelingen også andre organisatoriske ændringer, som kommer til at berøre medarbejdere inden for bl.a. afdelinger, som overvåger kunder og tager sig af bankens infrastruktur.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.