Aktier stiger - Micron og Apple går hver sin vej
De amerikanske aktier stiger moderat torsdag ved lokal frokosttid, men har også undervejs i handelen været noget højere oppe og i minus.
Tre nyheder dominerer torsdagens marked. Den ene er et forrygende regnskab fra Micron Technology, som skaber fornyet tro på AI-temaet og sender aktien op.
Den anden ligger i forlængelse af det i form af prisstigninger hos Apple, fordi mangel gør computerchips meget dyrere, og det sender elektronikkæmpen kraftigt i minus.
Den tredje nyhed er, at kerneinflationen…


