- Opdateret 28/01/2019 kl. 08:25
Presset dansk modekoncern sælger endnu et tøjmærke
IC Group har solgt tøjmærket Saint Tropez til DK Company.
Udsalget fortsætter i IC Group. Den danske modekoncern har solgt endnu et tøjmærke, efter at IC Group i 2018 solgte Peak Performance og Designers Remix. Denne gang er det Saint Tropez, der er blevet solgt i en handel med DK Company.
Det oplyser IC Group i en meddelelse til fondsbørsen.
Handlen, der ventes at være gennemført ved udgangen af året, har ikke været en guldrandet en af slagsen for IC Group. Mens selskabet venter, at likviditetseffekten forventes at blive positiv, så vil handlen resultere i et regnskabsmæssigt tab på 70 mio. kr.
»Hovedparten af det regnskabsmæssige tab vedrører nedskrivning af goodwill, øvrige immaterielle og materielle aktiver samt udskudte skatteaktiver,« skriver IC Group.
IC Group er under pres, og koncernen kæmper med et svagt salg. I november sidste år viste regnskabet for første kvartal i det forskudte regnskabsår 2018/2019, at omsætningen faldt fra 464 mio. kr. til 379 mio. kr., hvilket svarer til et fald på 18 pct.
Især mærket Saint Tropez har været ramt i en grad, så det har været og fortsat vil være nødvendigt at lukke fysiske butikker, fremgik det af regnskabet.
Med salget af Saint Tropez vil de fortsatte aktiviteter i IC Group nu primært bestå af Tiger of Sweden samt By Malene Birger. I en opdatering af forventningerne til regnskabsåret skriver IC Group, at presset på toplinjen ikke ventes at forsvinde.
For mærkerne Tiger of Sweden og By Malene Birger venter IC Group nu en »mindre« og »moderat« tilbagegang i omsætningen.
»De opdaterede forventninger afspejler lavere forventet performance i direkte-til-forbruger salget resten af regnskabsåret - særligt fysisk retail,« skriver IC Group.