• For abonnenter
Karriere

Boganmeldelse: AI og robotter skal lære at omgås mennesker

Næste generations AI og robotprodukter skal kunne interagere med mennesker på kompetent social vis. Det er ikke længere nok, at digitale produkter kan kobles til diverse platforme.

”My Robot Gets Me - How Social Designs Can Make New Product More Humane”

Carla Diane

Harvard Business Review Press

Udkommer den 30. marts

ISBN 978-1633694422.

256 sider. 28,50 dollars på Amazon

Kender du det med de automatiske døre, som ikke altid genkender, at man gerne vil forbi? Hvis det var en dørmand, og ikke en automatisk dør, så ville vi nok blive lidt irriterede over personens manglende sociale kompetencer. Sådan starter blot en af bogens pointer med et eksempel,

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.