Fortsæt til indhold

Regeringen vil fordoble tilskud ved skift fra gas til grøn varme

Boligejere kan fremover få 40.000 kroner i tilskud til fjernvarme, hvis det står til regeringen.

Politik
/ritzau/

Regeringen vil med mere end en halv milliard kroner sætte tempoet op i udrulningen af såkaldt grøn varme som varmepumper og fjernvarme.

Det oplyser klima-, energi- og forsyningsminister Samira Nawa (R) fredag morgen.

Hun er glad for at tage fat i fjernvarmeudrulningen, som ifølge den nyslåede minister er ”gået i stå”.

- Det er en udvikling, som vi skal…