Politik

Warner Brothers vil lave film om brexit

"The Bad Boys of Brexit" er titlen på en dagbog om en yderst vellykket kampagne, som Hollywood nu vil have op på det hvide lærred.

Artiklens øverste billede
Hollywood er måske snart på udkig efter en skuespiller til at spille Nigel Farage, der sammen med millionæren Arron Banks ledte en succesfuld kampagne for at få Storbritannien ud af EU. Foto: Matt Dunham/AP

Warner Brothers, et af verdens mest succesfulde filmselskaber, er i færd med at planlægge en film om den britiske EU-afstemning, som den 23. juni 2016 endte med et nej tak til fortsat medlemskab af unionen.

Således vil Warner Brothers, der senest har leveret endnu et kapitel i Harry Potter-verdenen, centrere brexit-historien om den britiske politiker og medlem Europa-Parlamentet Nigel Farage, som med succes førte nej-kampagnen i mål.

Det skriver den britiske avis The Telegraph.

Filmen skal baseres på bogen "The Bad Boys of Brexit", skrevet af forsikrings-millionæren Arron Banks, som støttede op om Farages kampagne via økonomisk støtte til UK Independence Party - som Farage er leder af - og til den meget populære nej-hjemmeside www.Leave.EU.

»Vi har været i kontakt med nogle meget seriøse Hollywood-personligheder, som vil købe rettighederne til bogen,« lyder det fra Andy Wigmore, talsperson for Arron Banks, til The Telegraph.

Næste skridt på vejen bliver ifølge avisen til januar, hvor Warner Brothers vil mødes med både Nigel Farage og Arron Banks i USA i forbindelse med overdragelsen af præsidentembedet til Donald Trump, hvor de begge vil deltage.

Ifølge Wigmore vil hverken Farage eller Banks drage økonomisk fordel af filmen:

»Det er ikke noget, vi personligt vil tjene på. "The Bad Boys of Brexit - the movie" - det bliver en komedie.«

Bogen er en detaljeret beretning om, hvordan Arron Banks kampagnerede for britisk udmeldelse af EU-unionen med hjælp fra bl.a. den amerikanske folkeafstemnings-ekspert Gerry Gunster.

Sammen arbejdede de tæt med Nigel Farage om kampagnen, der til manges overraskelse resulterede i det britiske nej.

Amazon beskriver bogen, der helt uventet blev en bestseller i de britiske bogbutikker, som en "ærlig, ucensoreret og ganske underholdende dagbog om kampagnen, der ændrede historiens gang".

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.