Privatøkonomi

Banker, realkredit og forsikring skal gøre livet lettere for kunderne

Tunge papirbunker med information hjælper ikke. Nu vil Finanstilsynet bruge nye metoder for at skaffe forbrugerne de produkter, der er bedst for dem.

Det skal på alle mulige måde være lettere at være bankkunde fremover. Rådgivningen er som her i Nordea mange steder for længst flyttet fra papirbunker til videoskærmen. Foto: Gregers Tycho.

Finanstilsynet vil have banker, realkredit, forsikring og pension til at levere bedre produkter. De skal være til gavn for kunderne og hjælpe dem til en bedre økonomi. Samtidig skal der gives meget mere konkrete råd om, hvilke produkter der er bedst for den enkelte kunde.

»Det handler om at øge danskernes finansielle velvære ved at gøre dem mere økonomisk robuste. Vi opfører os ikke altid rationelt, når vi som forbrugere selv skal vælge. Derfor skal vi have mere hjælp til at vælge de rigtige produkter. Og produkterne skal være egnede til de kunder, de sælges til,« siger kontorchef Ulla Brøns Petersen, der står i spidsen for Finanstilsynets forbrugerkontor. ..

BRANCHENYT
Læs også