Privatøkonomi

Stor Seat springer ud som sportslig opladningshybrid

Seat Tarraco er nu klar som plug-in hybrid, der kan køre 50 km på ren strøm, og lanceres i det sportslige FR-trim.

Stylingen er sportslig, når den store Seat Tarraco lanceres i FR-trim. Foto: Seat

Den store og høje Seat Tarraco bliver nu halvelektrisk. Den største Seat, som er søstermodel til Skoda Kodiaq og VW Tiguan Allspace, kommer nemlig som plug-in hybrid, der kan lades op i strømnettet og køre en strækning på ren strøm. Den er her 50 km.

Folkene i VW’s spanske datterselskab kaster dog et fyrigt sydlandsk element ind i al fornuften, da opladningshybriden lanceres i den sportsligt stylede FR-version.

Udgangspunktet er den 1,4 liter TSI-benzinmotor på 150 hk og en elmotor på 85 kW, svarende til 116 hk, som spiller sammen med et litium-ion-batteri på 13 kWh. Det munder ud i, at bilen klarer acceleration 0-100 km/t. på 7,4 sek. og har en topfart på 217 km/t.

Opsætningen med denne motor er også kernen i VW-koncernens andre opladningshybrider, bl.a. Kodiaq og formentlig også Tiguan, og den er på vej i bl.a. Skoda Superb og den faceliftede VW Passat.

FR-udstyret omfatter bl.a. styling som ekstra spoilere, sportskabine med elektriske lædersportssæder og specielle fælge i 19 tommer eller 20 tommer.

Som noget nyt kan modellen også fås i den matte Fura Grey.

På infotainment-fronten er der også en mindre opgradering, da den centrale berøringsskærm vokser fra 8,0 til 9,2 tommer.

Danske priser eller tidspunkt for introduktion kendes endnu ikke.

10 idéer, der kan ændre Danmark
Få historierne om de iværksættere, der har potentialet til at redefinere dele af dansk erhvervsliv. Få magasinet her
BRANCHENYT
Læs også