• For abonnenter
Privatøkonomi

Nu tvinges pensionsselskaber til at kommunikere forståeligt

Et brev fra PFA til 344.000 kunder i 2011 var ikke ordentlig kommunikation, vurderer Højesteret.

Artiklens øverste billede
Det er usædvanligt, at man i domstolene tager stilling til, om parterne evner at kommunikere forståeligt. Modelfoto

Pensionsselskaberne har fået et rap over fingrene fra allerhøjeste sted. I en opsigtsvækkende dom har Højesteret slået fast, at PFA og andre pensionsselskaber skal kommunikere forståeligt.

Netop dårlig kommunikation er en iøjnefaldende præmis i dommen. PFA foretog i 2011 en væsentlig ændring i forsikringsvilkårerne uden at bede

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.