Privatøkonomi

Ugens aktie: Coloplast skal leve op til ny, super-ambitiøs strategi

Coloplast er klar til opkøb – også store af slagsen, så selskabet pludseligt kan blive langt større, end det er i dag. Også på adskillige andre områder sætter selskabet barren højt for sig selv. Aktiemarkedet synes at have taget en del af glæderne på forskud.

Kristian Villumsen er adm. direktør i Coloplast, som en aktieanalytiker betegner som »vanvittigt veldrevet«. Foto: Janne Rasmussen PR/Coloplast Coloplast producerer især stomi- og kontinensprodukter. Foto: Coloplast

»Vi er kommet langt i USA. Vi har investeret meget, vi har øget væksten, vi har været en stærk udfordrer (på markederne for stomi- og kontinens-relaterede produkter, red.). Nu er det tid til at overveje, hvordan vi bliver ledere.«

Sådan sagde Kristian Villumsen, adm. direktør i Coloplast, der fremlægger årsregnskab tirsdag, i september på selskabets kapitalmarkedsdag. Det er ikke hverdag, at et dansk selskab på den måde annoncerer, at det lige vil erobre markedsdominansen i USA. Men nyheden om det er i nogen grad druknet i fortællingen om alt det andet, Coloplast også vil med sine nye strategi, Strive 2025...

BRANCHENYT
Læs også