Privatøkonomi

Der er ikke ret meget positivt ved Dacia Spring

Test: Dacia Spring er så mangelfuld, at den er tæt på at være en skamplet på Dacias ellers solide rygte.

En af de store udfordringer ved Dacia Spring er ladetiden, der er langsom hjemme, mens lynladningen også er meget langmodig, som JP's bilredaktør, Christian Schacht, forsøger sig med her. Foto: Jan Lang Den er høj, meget smal og ganske kort, den nye Dacia Spring, der falder igennem vores test og må nøjes med en enkelt stjerne. Foto: Christian Schacht Dacia Spring er langsom, sløjt kørende og med ekstremt dårlig sikkerhed. Foto: Christian Schacht Man gnubber skuldre med sidemanden, og der er ingen justeringsmuligheder af rat og sæde. Der er dog aircondition og Apple Carplay. Foto: Christian Schacht Der er virkelig dårlig plads på bagsædet, mens bagagerummet er overraskende stort. Foto: Christian Schacht

Under visse former kan tidsrejser givetvis være fascinerende, også i bilernes verden, hvor en tur i en klassiker bestemt kan være herlig. Når det gælder hverdagstransport, så foretrækker jeg dem dog så moderne som muligt. Her savner jeg bestemt ikke forne tiders små biler, hvor man sad tæt i en smal og spinkel vogn med tynde hjul og middelmådige køreegenskaber. Og jeg må indrømme, at jeg føler mig sat 20 år tilbage efter mere end en uge i Dacias nye elbil, Spring.

Den var ellers udset til at være et bud på en elektrisk bybil til prisbevidste danskere, men den nye Dacia Spring klarer sig så skidt i vores test, at det ender med at blive fortællingen om, hvordan en kinesisk elbil ender som et kæmpe flop...

Læs også
Top job