Tech
0

Facebook lover medier og virksomheder hjælp til at gennemskue nye opdateringer

»Når vi tager denne rejse sammen (..), vil vi arbejde på at give dig og dine kunder den bedste praksis, indsigt og værktøjer,« lyder det i en mail fra Facebook.

Medier og virksomheder, der producerer offentligt indhold til Facebook, får nu en hjælpende hånd til at gennemskue nye indstillinger. Foto: Timur Emek/AP Photo/dapd

I et forsøg på at berolige de virksomheder og foreninger, der bliver ramt af Facebooks nye systemopdateringer, har Facebook Inc. netop udsendt en mail.

Heri lover det sociale medie at hjælpe sine partnere med at gennemskue og arbejde med de nye indstillinger, som over de kommende uger bliver rullet ud.

Det skriver Bloomberg, der er i besiddelse af mailen.

Mailen kommer, efter Facebook-grundlægger Mark Zuckerberg i et opslag på sin Facebook-profil torsdag meldte ud, at det sociale medie fremover vil prioritere opslag fra familie og venner højere end offentligt indhold - såsom artikler og videomateriale - fra bl.a. medier, virksomheder og foreninger.

Det sker ifølge grundlæggeren for at skabe mere »meningsfuld interaktion mellem mennesker«, hedder det i opslaget.

»Vi ved, at selv en lille opdatering til newsfeed (nyhedsstrømmen også kendt som startsiden, red.) kan være forstyrrende for dig og dine forretninger, og denne ændring vil tage tid at gennemskue,« lyder det ifølge Bloomberg i mailen, som fortsætter:

»Når vi tager denne rejse sammen og fokuserer på indhold, som vores samfund kan forbindes omkring, arbejder vi på at give dig og dine kunder den bedste praksis, indsigt og værktøjer til at hjælpe dem med at forstå og skabe indhold, der fremmer disse meningsfulde interaktioner på Facebook.«

Af mailen fremgår det desuden, at historier og klip, som tiltrækker kommentarer og 'synes godt om'-tilkendegivelser eller bliver delt af brugerne, er mere tilbøjelige til at blive vist, skriver Bloomberg.

Samtidig vil Facebook Inc. ifølge mediet fortsætte med at prioritere indhold, som brugere selv søger efter eller jævnligt vender tilbage til.

Ifølge Zuckerberg sker ændringerne, fordi »video og andet offentligt indhold er eksploderet på Facebook de seneste par år«, skriver han i sit Facebook-opslag.

»Da der er mere offentligt indhold end indlæg fra venner og familie, er balancen i, hvad der er i newsfeed, flyttet væk fra det vigtigste, som Facebook kan gøre - hjælpe os med at forbinde os med hinanden.«

BRANCHENYT
Læs også