Tech

Presset vokser på Danmarks næststørste telekoncern - få overblikket på 2 minutter

2019 skulle bruges til at forstærke Telenors markedsposition. Sådan er det langt fra gået, viser det dugfriske årsregnskab.

Telenor leverer den bedste indtjening i mange år i den danske forretning. Til gengæld taber selskabet fortsat både mobil-, fastnet- og internetkunder, viser 2019-regnskabet. Foto: Stine Bidstrup.

Telenor-forretningen fortsætter med at miste mobilkunder. I 2019 har selskabet, der er Danmarks næststørste telekoncern, tabt 62.000 mobilkunder.

1. Kundeudviklingen. Efter at have tabt 128.000 mobilkunder i 2018 forklarede Telenors danske topchef, Jesper Hansen, at nedgangen skyldtes en generel oprydning i kundekartoteket og et farvel til statslige mobilaftaler. Derfor var forventningen, at 2019 skulle bringe godt nyt - især i 2. halvår. Sådan er det ikke gået. Samlet set har 2019 budt på 62.000 tabte kunder - heraf 22.000 i 2. halvår...

BRANCHENYT
Læs også