Tech

Kundeblødning får TDC-toppen til at vende på en tallerken

I 1. halvår har TDC-koncernen tabt 65.000 private mobilkunder. Nu er selskabet klar med et modtræk - få overblikket på 2 minutter

I maj afviste topchefen i TDC-ejede Nuuday, Michael Moyell Juul, at han savnede et lavprisvåben i mobilkrigen med Telia, Telenor og 3. Nu har telegiganten lanceret det rendyrkede lavprisselskab Eesy. Foto: Stine Bidstrup

I maj afviste topdirektøren i TDC's kundevendte selskab Nuuday, Michael Moyell Juul, at der var brug for et lavprisvåben til at stoppe kundeblødniningen i mobilforretningen. Det skete efter 65.000 tabte privatkunder på bare et år. Nu har Nuuday-ledelsen lanceret et nyt lavprisselskab under navnet Eesy.

1. Fullrate. TDC havde tidligere et fuldblods lavprisselskab under navnet Fullrate. I januar lukkede Nuuday-ledelsen Fullrate for at lægge kunderne ind under Yousee-forretningen, som er TDC-koncernens største privatkundeforretning. Nedlæggelsen af Fullrate fik mange kritiske kundekommentarer med på vejen, men Nuuday-ledelsen med Michael Moyell Juul i front holdt fast, for at »vi med én stærk enhed kan udvikle endnu bedre produkter til vores kunder og give dem den bedste kundeoplevelse«...

BRANCHENYT
Læs også