Tech

Apple vil forsøge at sparke døren ind til fitnessmarkedet

It-giganten har tirsdag aften lanceret abonnementservicen Fitness+ sammen med Apple Watch 6-serien.

Coronakrisen har tvunget aktive folk over hele verden til at dyrke fitness derhjemme frem for i et træningscenter. Det marked forsøger mægtige Apple nu at erobre. Foto Fitnessshoppen.dk

Apple har gennem de seneste 20 år sat sig tungt på markedet for computere, musik, telefoner, spil, ure og høretelefoner.

Nu er turen kommet til fitness.

Tirsdag aften har it-giganten lanceret en abonnementsservice kaldet Fitness+, hvor de kommende medlemmer via deres iPad eller Apple Watch får adgang til øvelser, instruktion, sundhedsdata og musikplaylister for 80 dollars om året.

Det skriver TechCrunch.

Ved samme lejlighed har verdens mest værdifulde selskab lanceret Apple Watch 6-serien og tilbyder køberne af uret tre måneders gratis medlemskab af Fitness+, ligesom flere familiemedlemmer i øvrigt kan deles om et abonnement.

Lanceringen af fitnessabonnementet sker i forlængelse af, at Apple de seneste år har haft fokus på sundhedsapps - og i en situation, hvor coronakrisen har tvunget alverdens fysiske fitnesscentre i knæ.

I første omgang satser it-giganten på at give brugere fra USA, Storbritannien, Australien, Canada, Irland og New Zealand adgang til Fitness+ inden nytår.

BRANCHENYT
Læs også