Tech

Fremadstormende tech-startup gør støvede forsikringsselskaber digitale: Henter 42 mio. kr. i tidlig investorrunde

En digital løsning til at sælge forsikringer hos for eksempel bilforhandleren er blevet en succes for den lille, danske start-up Penni.io. Nu lander selskabet 42 mio. kr. i ny kapital for at kunne komme ud i flere nye lande.

Penni.io - Adm. direktør Jeppe Klausen (t.h.) og kommerciel direktør Esben Toftdahl Nielsen. Foto: PR

Der har ret usædvanligt været overskud næsten fra starten af hos Penni.io, som står bag en digital platform til at sælge forsikringer online. Nu skal de gode erfaringer fra de første, store kunder brages ud til flere lande, og derfor er der nu hentet samlet 42 mio. kr. ind i en seed-kapitalrunde, heraf 21 mio. kr. fra Seed Capital.

»Det er en urgammel industri med store selskaber, der arbejder med relativt gamle it-platforme. Der er et stykke vej for selskaberne, før de kan gøre det selv. Og det kan vi så tappe ind i,« forklarer Jeppe Klausen, direktør for Penni.io og medstifter af selskabet - der i daglig tale bliver kaldt Penni...

Læs også