Tech

Milliardkoncern bag Den Blå Avis gør sig klar til opkøbsbølge i Danmark

Oven på overtagelsen af Den Blå Avis og Bilbasen er Schibsted nu i færd med at udforme en aggressiv vækststrategi i Danmark. Arbejdet anføres af en svensk opkøbsspecialist.

Erik Norberg blev i august udnævnt som adm. direktør for Schibsted Marketplaces Denmark, der udgør den norske mediekoncerns første bastion herhjemme. Foto: Liv Møller Kastrup Den norske mediekoncern Schibsted har for nylig opkøbt Den Blå Avis og Bilbasen og vil nu accelerere sin tilstedeværelse i Danmark.Manden i spidsen for den mission er Erik Norberg. Foto: Liv Møller Kastrup

Den danske mediebranche får nu selskab af en norsk milliardkoncern med stor investeringsvilje og et mål om at accelerere sin forretning hurtigt her til lands via en organisk vækst flankeret af strategiske opkøb.

Det fortæller Erik Norberg, der som nytiltrådt adm. direktør for Schibsted Marketplaces Denmark skal vride mest muligt ud af opkøbet af Den Blå Avis, Bilbasen og Bilinfo...

Læs også