• For abonnenter
Tech

Spilbranchen øjner kæmpemarked i Kina

Markedet for mobilspil er gigantisk i Kina, men fungerer helt anderledes end i resten af verden. Nu prøver den danske spilbranche at knække koden og lave Kina-venlige spil.

Artiklens øverste billede
At mobilspil kan være big business er finske Supercell lige nu det bedste bevis på. Det seks år gamle selskab har haft enorm succes med spillet Clash of Clans og blev for nyligt solgt til kinesiske Tencent for 56 mia. kr.

Danske producenter af mobilspil går nu målrettet efter at bryde igennem i Kina, hvor et marked på 37 mia. kr. venter.

Kina er et specielt marked, hvor spillere stiller andre krav til spillene end i Vesten, men knækker man koden, er den mulige gevinst enorm.

»Det kinesiske marked er meget større end markedet i Europa

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.