Tech

Kendt dansk it-millionær investerer i Plenti

Tele og it-investor Preben Damgaard går ind i Plenti med et større millionbeløb, der skal få selskabet til at vokse og tiltrække dobbelt så mange kunder, inden året er omme.

It-rigmanden Preben Damgaard kaster penge i Plenti. Foto: Plenti PR-foto.

Mobilselskabet Plenti har haft medvind sit første år og har allerede fået 55.000 mobilkunder. Den succes har den erfarne tele- og it-investor Preben Damgaard lagt mærke til, og han vil give selskabet en betydelig kapitalindsprøjtning af millionstørrelse.

Det skriver Berlingske.

»Jeg har lagt et betydeligt, tocifret millionbeløb ind. Selv for mig er det ikke småpenge, og jeg tænker mig rigtigt godt om, selvom jeg investerer et etcifret millionbeløb. Jeg har altid syntes, at Plenti var spændende, og jeg er meget imponeret over, hvor velsmurt og velkørende et maskineri de har udviklet på meget kort tid,« siger Preben Damgaard til Berlingske.

Plentis opstart:
  • Plenti er et mobilselskab, der fokuserer på at sælge abonnementer med fri data og adgang til en række digitale aviser, magasiner og e-bøger
  • Plenti blev stiftet 14. marts 2016 af den tidligere Fullrate-medstifter Peter Mægbæk og Morten Strunge, der stod bag selskaberne Onfone og Mofibo
  • Selskabet har rundet de første 55.000 kunder det første år
  • Preben Damgaard træder ind i Plentis bestyrelse og investerer samtidig et større millionbeløb i selskabet
Kilde: Berlingske

Plenti kan fejre etårs fødselsdag den 14. marts 2017, og selskabet har udmærket sig ved at være det eneste i Danmark, der sælger abonnementer med fri data og adgang til en række digitale aviser, magasiner og e-bøger, ifølge Berlingske.

Plenti blev stiftet af den tidligere Fullrate-medstifter Peter Mægbæk og Morten Strunge, der stod bag selskaberne Onfone og Mofibo, før de blev solgt. Succes-parret har store planer for Plenti.

»Plenti markedsfører sig stort og har appetit på yderligere ekspansion og vækst. Vi er vokset meget hurtigere end planlagt for et år siden, men har også brugt penge lidt hurtigere. Derfor er det vigtigt at polstre os til en ny fase. Nu har vi rundet 55.000 kunder og ligger tre-seks måneder foran vores plan,« siger Peter Mægbæk, adm. direktør i Plenti, til Berlingske.

Til nytår er planen, at selskabet vil have næsten fordoblet antallet af kunder og dermed nå op på 100.000 kunder. Det skal ske ved at fokusere på hjemmemarkedet, hvor selskabet lige nu sidder på blot en procent af mobilmarkedet, og ved hjælp af Preben Damgaards investering og rådgivning.

Preben Damgaard har høstet sine erfaringer hos bl.a. Microsoft, hvor han blev tilbudt en europæisk toppost, som han takkede nej til for at fokusere på sin egen it-virksomhed Navision. Selskabet solgte han sammen med sin bror Erik Damgaard til Microsoft, og det tjente brødrene hver en milliard kr. på.

BRANCHENYT
Læs også