• For abonnenter
Analyse

Krigen i Ukraine har sendt danskerne tilbage til discount

Analyse: Krig og usikker økonomi har igen fået danske forbrugere til søge mod discount. Det skaber vindere og tabere på et i forvejen konkurrencepræget dagligvaremarked.

Artiklens øverste billede
Signe Ferslev er virksomhedsjournalist på FINANS. Foto: Stine Bidstrup

ANALYSE - I flere år har dagligvarebranchen med Coop i spidsen kæmpet for at gøre op med den danske discountkultur.

Coop lancerede midt i 2010’erne med daværende topchef Peter Høgsted som frontfigur det såkaldte madmanifest, hvor danskerne blev opfordret til at spise sundere, bedre og dyrere mad. Nu skulle dagligvarebranchen

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.