• For abonnenter
Analyse

Reklamerne på nettet har fået det sværere - og det har fået tech-giganterne ud i store fyringsrunder

Analyse: Fyringsrunderne falder tæt nu hos de store tech-selskaber – senest 11.000 i ét hug i Facebook-koncernen Meta. Det handler rigtig meget om reklamer – og om overvågning.

Artiklens øverste billede

Efter 18 år med næsten uafbrudt vækst og fremgang måtte Mark Zuckerberg i sidste uge for første gang ud i en fyringsrunde – og ikke en lille en. 11.000 medarbejdere ud af 87.000 blev skåret væk og mistede øjeblikkeligt adgang til it-systemerne hos Meta, koncernen der driver Facebook og Instagram.

Få dage før blev halvdelen af

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.