Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.
Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.
Fremtiden bliver kun mere digital, og det skal virksomheder på erhvervsmarkedet ruste sig til. Ellers kan konsekvenserne desværre blive kolossale.
Mens det meste af verden har bevæget sig op ad digitaliseringens stige i en grad, der har endevendt vores samfund gennem de seneste to årtier, har B2B-markedet - hvor virksomheder sælger til andre virksomheder - stædigt holdt fast i en flyer-first-mentalitet. Ifølge DI Handels B2B e-handelsanalyse fra august 2019 sker hele 64 pct. af alt salg på håndslag, mens omrejsende messestande udgør det primære kontaktpunkt mellem køber og sælger.
I foråret skyllede coronakrisen så indover verdensmarkedet, og den har sat sine tydelige spor på tværs af erhvervslivet. Nogle er sendt direkte mod konkursens rand, andre er lykkedes med at finde alternative ydelser eller metoder, mens de færreste er sluppet med chokket.
Med coronaens restriktioner står vi efter min mening midt i et paradigmeskifte på B2B-markedet. Ud skal kompleksitet for kompleksitetens skyld, og ind i frontlinjen skal en ny generation af virksomheder, der har tilgængelighed og brugervenlighed i hovedsædet, træde frem.