Erhverv

Agger og Stadils tattoo-sats har igen haft behov for millioner

I løbet af en måned er der ad tre omgange blevet tilført i alt 33,8 mio. kr. til Tattoodo, der har Daniel Agger og Christian Stadil i ejerkredsen.

Daniel Agger og Christian Stadil er blandt de største aktionærer i Tattoodo, som igen har hentet millioner til at vokse. Foto: Gregers Tycho og Jakob Jørgensen

Den store danske tattoo-satsning Tattoodo, der har millioner af brugere på verdensplan, henter endnu engang millioner i jagten på mere vækst.

Ad tre forskellige omgange over den seneste måned er der således blevet tilført kapital til selskabet, viser registreringer i cvr-registeret.

I alt er der sket kapitalforhøjelser for 33,8 mio. kr., hvoraf knap 26 mio. kommer fra ombytning af konvertible gældsbreve.

I Tattoodos seneste regnskab stod der, at selskabet i løbet af 2017 forventede at få behov for penge for at genskabe en positiv egenkapital og likviditet til den fremtidige drift.

Regnskabet for 2016 viste i øvrigt et underskud på 17,6 mio. kr. efter skat. Det var det fjerde underskud ud af fire mulige.

»Vi har fortsat underskud, fordi vi bruger mange ressourcer på at udvikle platformen. Derfor er der ikke fokus på bundlinjen i disse år, men derimod på toplinjen, som til gengæld er i klar vækst. Hvis vi kun havde fokus på bundlinjen, ville vi forblive en regional forretning og ikke en global løsning, som vi håber på at blive,« sagde Tattoodos driftsdirektør, Caspar Høgh, til Finans i juni i forbindelse med regnskabet.

Finans har gerne villet tale med ham om de nye kapitalforhøjelser, men dette har ikke været muligt.

Samtidig med de nye millionindsprøjtninger har kapitalfonden Nordic Eye, der har har de to rigmænd Lars Tvede og Peter Warnøe som bagmænd, øget sin ejerandel til at være på mellem 10 og 14,99 pct. i Tattoodo, fremgår det af cvr-registeret.

Ejerkredsen består også af den tidligere fodboldlandsholdsspiller Daniel Agger og Hummel-rigmanden Christian Stadil.

Tattoodo menes at være verdens største tatoveringsfællesskab med mange millioner af brugere på verdensplan, heriblandt næsten 18 mio. følgere på Facebook.

På virksomhedens platform kan tatoveringsentusiaster finde tatoveringer til inspiration, ligesom de kan finde kontaktoplysninger på adskillige tatovører rundt om i verden. Med tiden skal det være muligt at booke en tatovør-tid gennem platformen, og derudover vil Tattoodo tjene penge på såkaldt content marketing, der er en moderne form for reklamering.

Tattoodo blev stiftet i 2013 af de to danske iværksættere Mik Thobo-Carlsen og Johan Plenge sammen med den verdenskendte amerikanske tatovør Ami James, der har medvirket i tv-programmet Miami Ink.

BRANCHENYT
Læs også