Erhverv
0

Byggemarked-chef skal flytte køkkensalg over på nettet

HTH-kæden med 100 butikker henter ny chef. Han skal både holde fart i de fysiske butikker og kombinere med nye salgskanaler.

HTH-kæden producerer bl.a. køkkener på Nobias fabrik i Ølgod. Foto: Nobia Danmark.

Tempoet skal øges i salget af køkkener fra det danske mærke HTH, der er del af en svensk storkoncern - også gerne via digitale salgskanaler. Derfor ansættes der nu en ny direktør.

Den børsnoterede svenske koncern Nobia driver her i landet - gennem Nobia Danmark og med base fra flere danske fabrikker samt hovedsæde i vestjyske Ølgod - køkkenmærkerne HTH, Invita og Uno-form.

HTH, der har 100 butikker i Danmark samt det øvrige Skandinavien, får ny direktør. 53-årige Freddy Lauridsen, som indtil i fjor og gennem ni år var chef for byggemarkedskæden Silvan, tiltræder i jobbet som direktør for HTH Nordic med 1.500 ansatte.

En af hans primære opgaver hos HTH, når han tiltræder i løbet af juni, er at styrke samspillet mellem køkkenkædens fysiske butikker og de digitale kanaler. Køkkenbranchen arbejder på linje med resten af detailhandlen med netop bedre at kombinere salgskanalerne.

»Som for alle andre store detailkæder gælder det om at få styrket forbindelsen fra det digitale univers og til de fysiske forretninger - samt omvendt. Kunderne forventer, at vi kan levere de rette løsninger på den kanal, hvor de er,« siger Freddy Lauridsen.

Ud over detailkæden skal Freddy Lauridsen også sikre fortsat vækst i salget af køkkener til det professionelle marked - bygherrer, entreprenører og typehusfirmaer. Netop den afsætning vokser ifølge adm. direktør Rune Stephansen, Nobia Danmark, i takt med øget byggeri rundt om i landet.

Nobia Denmark A/S satte rekord i 2017 med vækst i både omsætning og indtjening. Driftsresultatet nåede i fjor 339 mio. kr., mens omsætning voksede med 8,7 pct. til 2,64 mia. kr.

Få de seneste erhvervsnyheder med vores nyhedsapp
BRANCHENYT
Læs også