Erhverv

Danskerne køber mere mad på nettet - kampen om kunderne intensiveres

De store dagligvarekæder skruer op i konkurrencen om onlinesalg af dagligvarer. Ifølge en analyse er det salg samlet vokset med 59 pct. i fjor.

Danskernes køb af dagligvarer i onlinehandel vokser hastigt. Foto: JP/arkiv Foto: Mik Eskestad

Flere danskere end nogensinde køber deres mælk, toiletpapir, kød og tomater digitalt. Andelen af dagligvarer, som afsættes online er fortsat begrænset, men det seneste år er salget alligevel steget markant. Det ruster de store dagligvarekæder sig også til.

En ny analyse viser en vækst i onlinesalget med dagligvarer på 59 pct. i fjor. Andelen svarer dog ifølge Dansk Erhverv fortsat kun til ca. 2 pct. af den totale omsætning med dagligvarer til danskerne. Dermed er der fortsat et stykke vej til niveauet for andre varekategorier...

BRANCHENYT
Læs også