• For abonnenter
Erhverv

Danskerne køber mere mad på nettet - kampen om kunderne intensiveres

De store dagligvarekæder skruer op i konkurrencen om onlinesalg af dagligvarer. Ifølge en analyse er det salg samlet vokset med 59 pct. i fjor.

Artiklens øverste billede
Danskernes køb af dagligvarer i onlinehandel vokser hastigt. Foto: JP/arkiv

Flere danskere end nogensinde køber deres mælk, toiletpapir, kød og tomater digitalt. Andelen af dagligvarer, som afsættes online er fortsat begrænset, men det seneste år er salget alligevel steget markant. Det ruster de store dagligvarekæder sig også til.

En ny analyse viser en vækst i onlinesalget med dagligvarer på 59 pct.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.