Erhverv
0

Yderligere 45 mio. kr. bliver investeret i Too Good To Go

Den populære madspilds-app Too Good To Go får tilføjet 45 mio. kr. til sin investeringssum. Med det nye beløb lander summen på over 100 mio. kr.

Too Good To Go blev stiftet af Stian Olesen og Thomas Bjørn Momsen i efteråret 2015. Foto: Pressefoto

Den kendte app Too Good To Go får en større kapitalindsprøjtning på 45 mio. kr.

I en pressemeddelelse meddeler virksomheden, at finansieringen skal bruges til at udvide på globalt plan og dermed få flere til at bruge app´en, der kan være med til at undgå madspild.

Millionerne kommer fra allerede eksisterende investorer og bestyrelsesmedlemmer, der blandt andet tæller Mike Lee, grundlægger og tidligere direktør for MyFitnessPal samt Jesper Lindhardt, tidligere COO hos Trustpilot.

Pengene hæver Too Good To Go’s samlede investeringssum til 120 mio. kr.

Too Good To Go har fået appetit på mere end madspild

Too Good To Go eksisterer i ni europæiske lande og har 7,5 mio. brugere, der vurderes til at have afhentet i alt 10.000 tons mad, hvilket svarer til 20.000 tons CO2-emissioner fra spildt fødevareproduktion.

App’ens formål er at bekæmpe madspild og dermed aflaste miljøet, og i Danmark benytter 1,3 mio. sig af ordningen til at undgå madspild og hente overskudsmad. Too Good To Go forbinder på den måde app’ens brugere med forretninger og restauranter, som gerne vil af med mad, der alligevel skal smides ud.

I Danmark samarbejder Too Good To Go med over 1.800 forretniger blandt andet COOP og Scandic, der tilsluttede sig konceptet i 2017.

Iværksætteren Mette Lykke og Too Good To Go scorer stor hotelkæde

»Too Good To Go har mulighed for at takle et meget alvorligt miljøproblem, og spørgsmålet om madspild er svært at løse. Ved at skabe et nyt marked for overskydende mad sikrer vi, at flere fødevarer bliver spist, hvilket både gør virksomheder og forbrugere til vindere i processen,« udtaler Mette Lykke, administrerende direktør for Too Good To Go, i pressemeddelelsen.

Mette Lykke er medstifter af den sociale fitness-app Endomondo, som blev solgt til amerikanske Under Armour for 85 mio. dollars i 2015.

Efter salget valgte hun at investere i Too Good To Go sammen med Preben Damgaard og Birgit Aaby, efter stifterne havde præsenteret konceptet i DR-programmet ’Løvens Hule’.

Too Good To Be True? Da Mette Lykkes nye mission fik en hel side i New York Times

Too Good To Go har planer om at udvide med fire nye lande i år, og tiltaget skal bidrage til at nå målet om 100 mio. afhentede måltider inden udgangen af 2020.

BRANCHENYT
Læs også