Erhverv

Dansk tøjmærke vender milliontab ved at gå med online-giganter

En større del af al dansk mode afsættes gennem de store netportaler. Netop den salgskanal er med til at bringe modehuset Han Kjøbenhavn på ny kurs.

Tøjselskabet Han Kjøbenhavn har ofte markeret sig med spekatulære shows i modeugerne. Arkivfoto: Joachim Ladefoged

En satsning på at afsætte mere tøj gennem internationale onlineportaler og storkunder giver resultat for flere danske modevirksomheder. En af dem er modehuset Han Kjøbenhavn, der har fået vendt en kritisk, økonomisk udvikling gennem netop især de afsætningskanaler.

Han Kjøbenhavn, som i 2017 fik nye ejere, havde tidligere en strategi om bl.a. selv at have konceptbutikker i Paris og New York - på linje med egne forretninger i København og Aarhus. De to udenlandske butikker er lukket, og selskabet har været gennem en periode med omstruktureringer...

BRANCHENYT
Læs også