0

Småbørnsfædre henter millioner til deres babysucces

Pixizoo omsatte for over 120 mio. kr. i 2018. Nu er nye investorer kommet til, så der kan åbnes flere butikker.

Anders Kobberup, Jesper Mark og Karl Mark stiftede Pixizoo i 2014. Nu er det angiveligt Danmarks største digitale webshop inden for salg af børne- og babyudstyr. Foto: Pixizoo

På fem år har tre småbørnsfædre skabt en digital babykæmpe i Danmark.

Småbørnsfædrene hedder Anders Kobberup, Jesper Mark og Karl Mark. Sammen stiftede de firmaet Pixizoo i 2014, som nu angiveligt er blevet Danmarks største digitale webshop for børne- og babyudstyr.

Omsætningen steg med 50 pct. i 2018 til over 120 mio. kr., og på Facebook er der knap 140.000 følgere.

Men nu skal Pixizoo tages til det næste niveau. Investorer er inviteret ind i biksen.

Helt konkret er de to erhvervsmænd Johannes Gadsbøll og Ib Nørholm kommet ind som medejere og bestyrelsesmedlemmer i Pixizoo. De har begge i en årrække stået i spidsen for milliardfirmaet Whiteaway som henholdsvis topchef og bestyrelsesformand.

Ib Nørholm var i øvrigt for nylig med til at sælge iværksætterselskabet Gaest.com til Airbnb for et hemmeligt beløb.

»Vi har investeret, fordi vi kender stifterne og har fulgt Pixizoo i en årrække. Vi er ret imponerede over, hvad de er lykkedes med,« siger Johannes Gadsbøll.

Han er ikke kun imponeret over den høje vækst i omsætningen, men også kundeloyaliteten og den store følgerskare hos Pixizoo.

»Alt sammen er noget, der gør, at vi tror på, at der er et ret stort vækstpotentiale. I første omgang i Danmark og på længere sigt også i resten af Norden,« siger Johannes Gadsbøll.

De to nye investorer har netop skudt 5 mio. kr. i Pixizoo. Pengene skal bruges på flere butikker i Danmark i første omgang.

Pixizoo driver i forvejen én butik i Tilst ved Aarhus. Men nu skal der satses på hovedstadsområdet, fortæller Jesper Mark, medstifter og medejer af babyfirmaet.

»Vores butik i Tilst står i dag for en lille del af vores omsætning – men vi oplever alligevel, at den har en meget stor indflydelse på vores kunder. De starter ofte som kunder i vores butik, og når de har besøgt os der, handler de videre derhjemme i onlineuniverset,« siger han.

Jesper Mark og de to andre Pixizoo-stiftere lærte Whiteaway-topfolkene at kende, da de i 2012 solgte netbutikken lavpriskoekken.dk til Whiteaway.

Pixizoo havde i 2017 et overskud efter skat på 650.000 kr. Regnskabet fra 2018 er endnu ikke offentliggjort. Men Johannes Gadsbøll oplyser, at driftsresultatet er negativt med 2,5 mio. kr. grundet investeringer i et nyt hovedkvarter i Brabrand og ekspansion til Sverige og Norge.

BRANCHENYT
Læs også