Erhverv

Just Eat satser på sultne fodboldfans til EM

Take away-brandet har indgået en aftale om at være sponsor til europamesterskabet i fodbold.

Artiklens øverste billede
Carsten Boldt, adm. direktør i Just Eat Danmark, ser frem til den synlighed, sponsoratet af EM kommer til at give. Foto

Take away-giganten Just Eat håber på at få fingrene i store mængder af sultne fodboldfans, når der skal provianteres under kampene til europamesterskaberne i fodbold, som bliver spillet i 2021.

Just Eat har nemlig indgået en aftale om at være sponsor for begivenheden.

Aftalen om sponsoratet af europamesterskabet er en global aftale indgået af Just Eats hovedkontor i Amsterdam, og direktøren for den danske afdeling har store forhåbninger til, at det bliver en kæmpe succes for take away-giganten.

»Der kommer fuld knald på, og vi har store forventninger,« siger adm. direktør for Just Eats danske afdeling, Carsten Boldt.

Han håber, at eksisterende kunder vil genkende Just Eats logoer med glæde, og at nye kunder bliver inspireret.

»Vi håber på, at vores gamle kunder vil sige: ”Yes, jeg er sammen med et cool brand”, og at potentielt nye kunder vil få øjnene op for, at det er noget, man skal prøve,« siger direktøren.

Just Eats kendskab til egne forbrugere peger på, at fodboldseere er gode potentielle kunder for take away. Der kommer simpelthen bare godt gang i salget, når bolden ruller over grønsværen på verdens helt store stadions.

»Vi kan se en 1 til 1-korrelation i stigning i antallet af bestillinger under de store fodboldkampe,« siger kommerciel direktør i Just Eat, Mikkel Pedersen, der desuden tilføjer, at Just Eat kommer til at være meget synlige for den danske fodboldseer under slutrunden.

»Den danske fodboldfan vil opleve en masse synlighed af vores brand i form af klassiske medier som LED-bandereklamer og tv-reklamer, men vi vil også lave en masse støj i værtsbyerne samt en række digitale tiltag,« siger han.

Sponsoratet af europamesterskabet i fodbold kommer sammen med en større kommunikationsstrategi, hvor også brandets visuelle identitet får en overhaling.

Det vil ende ud i et mere sammenhængende visuelt udtryk i farve og logo på tværs af de markeder, Just Eat opererer på.

»Den totale sammenhæng kommer til at give meget mere power i vores markedsføring,« siger den danske direktør for Just Eat, der ser frem til at lancere de kommende tiltag.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.