Erhverv

Matas-rival har fordoblet medlemstal under coronakrisen

Kosmetikvirksomheden Goodiebox har mere end fordoblet både medlemstal og omsætning i 2020 - og planen er stadig at blive nr. 1 i Europa.

Artiklens øverste billede
Goodiebox blev stiftet af Nikolaj Leonhard-Hjort (tv) og Rasmus Schmiegelow (th). Foto: Goodiebox

Der skal åbenbart mere end en global pandemi til, før danskerne opgiver deres skønhedsrutiner. Eller også er det netop under en krise, at der er behov for lidt selvforkælelse.

Coronakrisen har i hvert fald været barmhjertig ved kosmetikvirksomheden Goodiebox - ja faktisk har den været direkte medvirkende til, at Matas-rivalen i 2020 slog rekord i antal medlemmer, forklarer adm. direktør og medstifter, Rasmus Schmiegelow.

Virksomheden blev stiftet i 2012 af Rasmus Schmiegelow og Nikolaj Leonhard-Hjort og leverer æsker med skønhedsprodukter på abonnement. Det vil sige, at man hver måned modtager en ”goodiebox”, som man ikke kender indholdet af.

I sine første 7,5 leveår, voksede Goodiebox’ medlemstal fra 0 til 100.000 medlemmer. Ved udgangen af 2020 havde mere end 220.000 skrevet sig op til et abonnement. Og det er Rasmus Schmiegelow meget tilfreds med.

»Det, der i første omgang tog os 7,5 år, har vi nu formået at gøre på ét. Vi har været meget mere effektive i den måde, vi arbejder på, og har derfor mere end fordoblet både omsætning og medlemstal. Det var corona også med til at gøre,« siger han.

Goodiebox har et mål om at blive nr. 1 i hele Europa, og det kræver sine investeringer i både Danmark og udland. Af samme årsag, viser virksomhedens seneste regnskab et underskud på ca. 34 mio. kr. Det er både forventet og helt efter planen.

»Det koster selvfølgelig penge at vokse, som vi har gjort i år,« forklarer Rasmus Schmiegelow og fortsætter:

»Det er efter planen, så der er budgetteret med det. Vi blev naturligvis overraskede over corona ligesom alle andre, men vores medlemmer har heldigvis holdt fast, så den høje vækst er fortsat.«

Virksomheden satser på nulresultat i det kommende regnskabsår.

Kosmetikvirksomheden har lige nu kunder i ni europæiske lande, hvor særligt Tyskland er et stort marked.
Ifølge Rasmus Schmiegelow var planen at lancere i Frankrig i 2020, men det blev udskudt på grund af coronakrisen.

På grund af Brexit, afventer virksomheden ligeledes, om man skal sætte flere kræfter ind på det engelske marked.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.