Serier

Coronapandemien blev en stresstest af Maersks nye strategi og kundernes vurdering

Pandemien har været en ufrivillig stress-test af Maersks nye end-to-end-strategi. Feedbacken fra kunderne har været bedre end ventet, siger CCO Vincent Clerc. Den generelle utilfredshed med containerrederierne har ellers været stor i 2020.

Corona rammer verden
Maersks nye strategi blev første gang præsenteret i 2016 efter Søren Skous tiltrædelse som topchef. Foto: AP/Joerg Sarbach

Coronapandemien har udsat Maersk for en ufrivillig stresstest af rederiets nye strategi om at brede vingerne ud på landjorden og levere varer fra dør til dør i stedet for bare fra havn til havn.

Strategien fra verdens største containerrederi er bare få år gammel og har til formål at transformere Maersk til et integreret transport- og logistikselskab, hvilket blandt andet har ført til lukning af velkendte brands som Safmarine og Damco, som i dag er lagt ind under det gamle Maersk Line...

BRANCHENYT
Læs også